Jak co roku turyści-kolarze z Sokoła Włoszakowice wyjeżdżali w Polskę na rajdy kolarskie i zwiedzali zabytki danej miejscowości i regionu.

W dniach od 26 maja do 3 czerwca 2018 roku już 58 Ogólnopolski Szkoleniowy Zlot Turystyki Kolarskiej P.T.T.K. odbył się w Boszkowie w ośrodku wypoczynkowym "Sadyba". Uczestniczyło w nim około 600 kolarzy z całej Polski.

Kolarze-turyści zwiedzali nie tylko zabytki Gminy Włoszakowice, ale również Leszna, Wschowy, Rydzyny i Wolsztyna.

Byli pod wrażeniem naszych pięknych jezior i lasów. Pogoda uczestnikom dopisała, co sprawiło,że jazda rowerem była jeszcze przyjemniejsza.

Kolarze z pewnością zapamiętają piękno wielkopolski oraz gościnną Gminę Włoszakowice.

Uczestnicy Zlotu umówili się na spotkanie w 2019 roku w Nysie, gdzie odbędzie się 59 Zlot Turystów Kolarzy.

Kolarze z Włoszakowic również planują tam dołączyć.

Bez tytułu

Bez tytułu1

Bez tytułu2

Kolejny wyjazd na zlot turystów kolarzy odbył się w Supraślu w 2016

k. Białegostoku, gdzie grupa rowerowa Sokoła Włoszakowice również uczęszczała. Po dziewięciu godzinach jazdy pociągiem dojechaliśmy do Białegostoku. Do Supraśla dojechaliśmy rowerami, gdzie znajdowała się baza zlotu. Jest to miasto znajdujące się na ścianie wschodniej za Białymstokiem. Przywitał nas wspaniały widok cerkwi z pięknymi kopułami i bramą wjazdową. Po zakwaterowaniu, zaczęliśmy od zwiedzania miasta m.in. muzea i pomniki przyrody. Białystok, który również zwiedziliśmy to duże i czyste miasto z licznymi zabytkami. Na trasie naszej wycieczki znajdowała się też miejscowość Kruszyniany, w której mieści się Centrum Edukacji i Kultury Muzułmańskiej Tatarów Polskich. Jeżdżąc po Puszczy Knyszyńskiej podziwialiśmy jej walory przyrodnicze. Warto podkreślić, że przez Białystok przebiega Wschodni Szlak Rowerowy zwany „Green Velo”, zwany Królestwem Rowerowym. Pogoda dopisała, toteż do domu wracaliśmy nasyceni wrażeniami i przygotowujemy się na rajd w 2017, który ma odbyć się w Świdnicy na Dolnym Śląsku.

Grupa turystów rowerowych Sokół Włoszakowice w roku 2015 brała udział w szkoleniowym zlocie turystyki kolarskiej w Pszczynie. Gdzie wzięło udział około pięciuset turystów kolarzy. Spędziliśmy tam 7 dni zwiedzając okolice i pobliskie zabytki znajdujące się na ziemi pszczyńskiej. W Pszczynie znajduje się zamek z pięknym zachowanym parkiem z ciekawą roślinnością i zabytkowymi drzewami. Jeżdżąc po okolicy zachwycaliśmy się przyrodą i bardzo ciekawymi obiektami. Pogoda dopisywała co jest ważne dla turystyki rowerowej, dlatego dużo zwiedzaliśmy. Do domu wracaliśmy, myśląc już o następnym wyjeździe.