Grupa rowerzystów z Sokoła Włoszakowice w roku 2013 brała udział w Ogólnopolskim Zlocie Szkoleniowym Kolarzy w Wilkasy na Mazurach. Zjechało się około 600 zwolenników dwóch kółek. Baza zlotu była bardzo duża, zlokalizowana na dwóch ośrodkach żeglarskich. Pogoda dopisywała co skłoniło do zwiedzania okolic. A było co zwiedzać i podziwiać, zaczęliśmy od zwiedzania twierdzy „BOJER” w Giżycku. Byliśmy w Mikołajkach i zwiedzaliśmy zamek w Rynie, który w ostatnich latach został odnowiony. Podziwialiśmy wielką sale rycerską i dziedziniec. Po jednym dniu odpoczynku pojechaliśmy zwiedzać kwaterę i kolosalne umocnienia bunkrów Hitlera w Kętrzynie, a dokładnie mówiąc Wilczy Szaniec Główna Kwatera Hitlera w Gierłoży. Wrażenia były bardzo ogromne. Po kwaterze oprowadzał nas przewodnik bardzo dużo dowiedzieliśmy się. W Kętrzynie jest zamek krzyżacki z XIV wieku i gotycki kościół zachowany w idealnym stanie, które to zabytki mogliśmy podziwiać. Pogoda dopisywała nam przez cały czas więc wybraliśmy się do Węgorzewa. Jadąc tam pomiędzy jeziorami Niegocin i Kisajło przejeżdżaliśmy przez zwodzony most, który był bramą pomiędzy jeziorami. Węgorzewo malownicze miasteczko z zamkiem krzyżackim z XIV wieku i Muzeum Kultury Ludowej warto było zobaczyć. Wieczorem na bazie zlotu przy ognisku i kiełbaskach były tańce i wspomnienia o minionym dniu.

Tak mijały dni, aż nadszedł czas powrotu do domu. Powrót był przyjemny bo wracaliśmy pociągiem i trwał tylko 9 godz. Grupa kolarzy z Włoszakowic planuje następny wyjazd w roku 2014 do miejscowości Zawiercie na Śląsku, które jest planowane 14-21 czerwca.

mazury 20140519 1220364265

więcej zdjęć w galerii

Nie masz uprawnień do komentowania